روح الله مهرجو کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعی

السلام علیکِ یا عزیزه الزهراء
روح الله مهرجو کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعی
این سایت کاملا شخصی می باشد
کلمات کلیدی

مهرجو

روح اله مهرجو

روح الله مهرجو کارشناس ارتباطات

روح الله

روح الله مهرجو

مهرجو حج 1396

چرا عربستان در تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران در مسئله حج است

زندگی آفلاین

ازدواج آنلاین

مکانهای زیارتی

آسیب های معنوی آخر الزمان

داستان اعمال ام داوود

اعتکاف

کاروان هوایی

تقویم تبلیغی ماه شوال

بسم الله و بالله و علی ملة رسول الله فزت و رب الکعبة.

بهترین عمل و ذکر در ماه شعبان چیست؟

سیاست رسانه ای دولت دوازدهم در بوته سنجش

مشکلات پیش روی توسعه بیمه آتش سوزی منازل مسکونی

دبیر تحریریه ماهنامه تخصصی فکراقتصادی مرداد97

حمید محمدی

جزئیاتی درباره برخی نارسایی‌ها در سازمان حج

دبیر تحریریه ماهنامه تخصصی فکراقتصادی تیر97

به کام کلاهبرداران .

به نام اپراتورها

«پیام نرسانی» برای حاجی‌ها

هاله خاکستری ابهام پیرامون شفافیت دولت

منع گسترش سلاح شیمیایی با هم افزایی جامعه بین المللی

** وضعیت بورس پس از لغو برجام

فکر اقتصادی دبیر تحریریه روح الله مهرجو

آخرین نظرات

حمایت از کالای ایرانی ضرورتی ملی است

چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۱۴ ب.ظ
 حمایت از کالای ایرانی ضرورتی ملی است
مهرجو،کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعی در گفت وگو با آریا:
خبرگزاری آریا-مهرجو اولویت نظام سیاستگذار کشور را شرایط اقتصادی دانست و گفت:  شناخت مهمترین اولویت های کشور جزو اصلی ترین سیاست های نظام به شمار می رود و حمایت از کالای ایرانی ضروتی ملی است.
روح الله مهرجو کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعی، در گفت وگو با خبرگزاری آریا، تولید داخلی را اساس منافع ملی و رفاه عمومی دانست و اظهار کرد:  با توجه به انتخاب شعار سال 97 بر مبنای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، می توان معضل هایی همچون بیکاری، فقر، ناهنجاری های اجتماعی و ... را در جامعه کاهش داد و توان ایجاد اشتغال را به سطح مطلوبی رساند.
 این پژوهشگر اجتماعی در ادامه افزود: شکوفایی در اشتغالزایی مستلزم شناخت دقیق موانع و رفع تنگناها در مسیر تولید داخلی است. کشور ایران در بسیاری از اصناف می تواند در سطح منطقه ای بدرخشد اما متاسفانه به دلیل حمایت نشدن به حالت رکود در می آید. تولیدات امروز در بسیاری از بخش های اقتصادی بسیار پایین تر از ظرفیت های موجود کشور است.

مهرجو بیان داشت: ایجاد شرایط نامطلوب، قاچاق کالا، اتخاذ سیاست های نامناسب اقتصادی از جمله دلایل افت تولید داخلی است. همچنین هزینه های بالای تولید بر روی کیفیت، اشتغال، میزان تولید و صادرات اثر گذار است.

این کارشناس با اشاره به این موضوع که تحقق شعار سال جاری نیازمند عزم همگانی است، گفت: تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزمی راسخ میان مسوولان و همراهی مردم در این زمینه است. اتخاذ تدابیر لازم و تصویب قوانین لازم برای حمایت از تولید داخلی می تواند به بهبود مستمر محیط کسب و کار داخلی کمک کند و باعث ارتقای نظام مالی کشور شود. اجرای صحیح قوانین بسیاری از مشکلات حوزه تولید را در جامعه رفع می کند.

وی در ادامه افزود: در تمام دنیا هیچ اقتصادی وجود ندارد که بدون تقویت تولید ملی پیشرفت کند بنابراین کشور ایران نیز باید برای خروج از این بن بست ساختار اقتصادی قوی در بحث تولید ملی اجرا کند. برنامه ریزی و سیاست گذاری در مملکت باید به نحوی باشد که سرمایه ها از بخش های غیر مولد به سمت حوزه های مولد، اشتغال افزایی و کار آفرینی سوق پیدا کند.

مهرجو برنامه ریزی مناسب در راستای جذب سرمایه ها را بسیار موثر دانست و بیان داشت:  درست است که در عملی ساختن شعار سال نقش مردم هم بسیار مهم است و حمایت مردم از کالای ایرانی و داشتن تعصب روی کالای ایرانی می تواند چرخ های کند اقتصاد را سریعتر به جریان اندازد، ولی اصل موضوع بر دوش دولت و مسوولان است که با حمایت برنامه ریزی شده، هم حمایت واقعی از کالای ایرانی صورت پذیرد و هم به بهبود کیفیت کالاها اهتمام بورزد و هم بازار پر رونق قاچاق و ورود کالاهای خارجی را پایان بخشد.

نهادینه کردن فرهنگ کار و تولید، جهت گیری ارزش ها و جهت گیری در سمت حمایت از تولید ملی سبب جذب سرمایه های مسکوت در کشور می شود که گذر از رونق صادرات، رشد تولید ناخالص داخلی، رفاه عمومی و اشتغال زایی همگی از مسیر تولید ملی شکوفا می شود.

این کارشناس در ادامه بیان داشت: حمایت از تولید محصولات کشاوری می تواند به عنوان نخستین عامل تاثیر گذار در رشد اقتصادی باشد زیرا ایران در تولید محصولات کشاورزی در سطح دنیا از رتبه قابل ملاحظه ای برخوردار است. بازاریابی های لازم برای شناساندن کالاهای ایرانی به مخاطبان نیز می تواند عاملی موثر در تقویت کالای ایرانی باشد زیرا رضایت مشتریان و شناسایی کالاهای داخلی به مصرف کنندگان مهمترین اصل است.

مهرجو در پایان خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان نیز باید با طراحی مدل‌های مناسب و تدبیر لازم، مدیریت صحیح در تولید بر روی کیفیت و کمیت تولیدات داخلی سرمایه‌‌گذاری مناسب داشته باشند، مصرف‌کنندگان داخلی به‌عنوان طرف دیگر این مساله باید با ایجاد فرهنگ مناسب تبلیغی در جامعه به این جمع‌بندی برسند که خرید یک کالای ایرانی در مقایسه با کالای خارجی فقط یک انتخاب صرف نیست بلکه هر خرید داخلی، ایجاد اشتغال، درآمد و زمینه رشد تکنولوژی و توسعه دانش را به همراه دارد. هر نوع خرید از محصولات داخلی به معنای سرمایه‌گذاری بلندمدت در اقتصاد ملی برای سال‌های آینده است که این موضوع باید با کمک رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی به مردم منتقل شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">