روح الله مهرجو کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعی

لَبَّیکَ الّلهُمَّ لَبَّیکَ، لَبَّیکَ لاشَریکَ لَکَ لَبَّیکَ، إنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَالْمُلکَ، لاشَریکَ لَکَ لَبَّیکَ

روح الله مهرجو کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعی

لَبَّیکَ الّلهُمَّ لَبَّیکَ، لَبَّیکَ لاشَریکَ لَکَ لَبَّیکَ، إنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَالْمُلکَ، لاشَریکَ لَکَ لَبَّیکَ

روح الله مهرجو کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعی
این وبلاگ کاملا شخصی می باشد
mehrjoor.ir
آخرین نظرات

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۳۶ ق.ظ

نادیده گرفتن حریم صنفی کمر بازار را شکست

روح الله مهرجو:وقتی اشتغال به یک دغدغه بزرگ جامعه‌ای بدل شد که از نظر منابع طبیعی و خدادادی سرشار است، مشخص بود که برخی از اقدامات به جای اینکه مرهمی بر زخم‌ها باشند، نمایشی بیش برای آمار سازی نیستند؛ چرا که اگر قرار بود برنامه ریزی به خوبی انجام شود، از ثروت‌های خدادادی به صورت بهینه استفاده می‌شد. یکی از این شوهای آمار سازی حذف قانون حریم صنفی در زمان صدور پروانه کسب بود؛ تا پیش از اینکه این قانون حذف شود، دو واحد صنفی همگون نمی‌توانستند در کنار هم قرار گیرند و یا در فاصله نزدیک به یکدیگر مستقر شوند، اما دولت زمانی که دید با چالش جدی اشتغال مواجه است، این قانون را حذف کرد، تا افزایش صدور پروانه کسب، آمار بیکاری را تا حدودی کاهش دهد و حداقل ابزاری برای سخنرانی‌ها گردد. این اتفاق باعث شد که صدور پروانه کسب بی‌مهابا انجام شود و ضمن اشباع شغل‌های موجود، رکود سنگینی را به دنبال داشته باشد. به عبارت ساده‌تر وقتی واحدهای صنفی متکثر شوند، ظرفیت جامعه برای خرید افزایش نمی‌یابد؛ به ویژه در شرایطی که قدرت خرید مردم نیز به دلیل تورم و گرانی کاهش یافته است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۸ ، ۰۸:۳۶
مجتبی مهرجو

پژوهشگر و کارشناس علوم ارتباطات با بیان اینکه امروز باید نگاه خود را به علوم ارتباطات و وسائل ارتباط جمعی تغییر دهیم اظهار کرد: بدون تردید برای حضور در عرصه جهانی باید نخبگان این حوزه را شناسایی و افراد مستعد را به فراگیری این علوم هدایت کنیم.

روح‌الله مهرجو با اشاره به اینکه امروز همه مراودات بر اساس اصول ارتباطات جمعی انجام می‌شود افزود: به عنوان مثال و با توجه به در پیش بودن انتخابات می‌توانیم به این مسأله اشاره کنیم که هر دوره از انتخابات تحت تأثیر نوع وسائل ارتباط جمعی است که وجود دارد و کاندیداها برای دیده شدن به کار می‌برند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۸ ، ۰۸:۳۵
مجتبی مهرجو
شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۳۴ ق.ظ

جنگ رسانه‌ای مقدم بر جنگ اقتصادی

روح‌الله مهرجو ‪-‬ اگرچه دنیای امروز از وسائل ارتباط جمعی در راستای تامین منافع خود به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بهره می‌برد و اگر از جنگ فرهنگی سخن می‌گوییم، ابزار اصلی آن دنیای ارتباطات است، می‌توان به نکته‌ای جدید نیز اشاره کرد؛ به عبارت دیگر حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی اگر در یک نبرد وسیله است اما به خودی خود یک عرصه نبرد مستقل و جداگانه نیز به حساب می‌آید. در اصل اگرچه ارتباطات جزئی از جنگ‌های بین فرهنگ و تمدن‌ها است اما به تنهایی خودش یک نبرد بزرگ محسوب می‌شود که موفقیت در آن برای هر یک از طرفین حائز اهمیت است. متاسفانه باید یک اعتراف بزرگ در این حوزه داشته باشیم که در نبرد رسانه‌ای ابتکار عمل در دست جریان مقابل ما است. از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا چند رسانه‌ای‌ها. در عمل و البته خوشبینانه‌ترین حالت ما همواره یک گام عقب‌تر بودیم در حالی که اصل و اساس ترویج فرهنگ دینی ما بر تبلیغات بنا شده است و دین اسلام همواره از رسانه‌هایی چون کتاب و البته فرآیند چهره‌به‌چهره برای پیشبرد اهداف خود بهره‌برده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۸ ، ۰۸:۳۴
مجتبی مهرجو