روح الله مهرجو استاد دانشگاه و کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعی

روح الله مهرجو استاد دانشگاه و  کارشناس ارتباطات و پژوهشگر حوزه اجتماعی

این وبلاگ کاملا شخصی می باشد
mehrjoor.ir

بایگانی
آخرین نظرات

راز سجده شکر

دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۸ ق.ظ

بسم الله

حضرت جبرئیل گفت : آنانکه ایشان (على و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام )) را دوست دارند، در بهشت هستند، باز سجده شکر بجا آوردم .

حضرت صادق آل محمد (صلی الله علیه وآله) فرمود: حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در سفر کوتاهى بر شتر ماده خود سوار بودند، در مسیر راه ناگاه پیاده شدند، و پنج بار سجده فرمودند، سپس سوار بر شتر شدند.


همراهان پرسیدند: شما کارى کردید که قبلاً چنین کارى را از شما (با این کیفیّت و کمیّت ) ندیده بودیم ، چرا این سجده ها را بجا آوردید؟
پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند: حضرت جبرئیل از جانب خدا نزدم آمد و مژدهایى به من داد، من براى هر یک از آن مژده ها، یک سجده شکر بجا آوردم .


در بعضى از روایات ، چنین بیان شده است : رسول خدا (صلی الله علیه وآله) همراه جمعى از مسلمانان ، به مسافرت رفتند، در بین سفر که سوار بر مرکب بودند، ناگاه دیدند؛ پیامبر (صلی الله علیه وآله ) از مرکب پیاده شدند و پنج سجده پشت سر هم انجام دادند، و سپس سوار بر مرکب شده و به پیمودن راه ادامه دادند.


یکى از حاضران عرض کرد:اى رسول خدا! امروز چیزى (پنج سجده ) از شما دیدیم ، که هرگز چنین چیزى را قبلاً از شما مشاهده نکرده بودیم ، رازش چه بود؟
حضرت فرمود: هنگام حرکت ، حضرت جبرئیل نزد من آمد و مرا بشارت داد، که على (علیه السلام ) در بهشت است ، پیاده شدم و سجده شکر بجا آوردم ، هنگامى که سر از سجده برداشتم ، حضرت جبرئیل به من گفت : فاطمه سلام اللّه علیها در بهشت است ، به سجده رفتم و سجده شکر بجا آوردم .


هنگامی که سر از سجده برداشتم ، حضرت جبرئیل به من گفت : حسن و حسین (علیهماالسَّلام )دو آقا و جوانان اهل بهشت هستند، سجده شکر بجا آوردم .


هنگامیکه سر از سجده برداشتم ، حضرت جبرئیل گفت : آنانکه ایشان (على و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام )) را دوست دارند، در بهشت هستند، باز سجده شکر بجا آوردم .
وقتى که سر از سجده بلند کردم ، جبرئیل گفت : کسانیکه دوستان آنها را هم دوست دارند، در بهشت هستند، باز سجده کرده و خدا را در سجده شکر نمودم الحمد للّه رب العالمین.

 

داستانهاى اصول کافى : 2/198

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۶
مجتبی مهرجو

راز سجده شکر

نظرات  (۱)

۲۶ خرداد ۹۳ ، ۰۶:۰۹ محمدرضا فلاح تفتی
سلام علیکم
خوب بود
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">